Maken- of toevoegen van e-mail sjablonen
U kunt binnen ABCrm eigen e-mail sjablonen maken voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief of e-mail handtekening. U kunt ook bestaande sjablonen uploaden of gebruik maken van onze Mailing tool.
- Ga naar beheer/sjablonen en kies voor de optie nieuw emailsjabloon in rechtermenu. Kies een naam voor het sjabloon
- De email editor wordt geopend:
- Wanneer u al een nieuwsbrief of een ander e-mailsjabloon heeft, kunt u deze in ABCrm plakken. Schakel in zo’n geval over naar de HTML weergave (deze knop) en plak de code in de editor. Schakel terug naar de normale weergave (weer de HTML knop indrukken). U kunt nog eventueel ABCrm specifieke velden toevoegen (nummer 2) en het sjabloon opslaan via de knop update.
- E-mail sjablonen kunnen gepersonaliseerd worden door ABCrm velden toe te voegen. Zo kunt u voor een standaard aanhef kiezen (ABCrm kijkt dan of het formeel of informeel, man, vrouw of onbekend is en maakt er vervolgens de juiste aanhef van, bijvoorbeeld Geachte heer Heemskerk).
- Via deze knoppen kunt u een plaatje toevoegen of een link
- Via de update knop slaat u de gegevens op terwijl u verder kunt werken, doe dit regelmatig.
Vervolgens kunt u de gemaakte e-mail sjablonen kiezen bij het versturen van een e-mail.
ABCrm heeft ook nog een andere manier om e-mail sjablonen te beheren en te versturen. Via enkele professionele mailhosting partijen kunnen uw nieuwsbrieven worden verstuurd en kunt u het volledig gedrag van de ontvanger volgen.
Vorige stap – Terug naar How to’s overzicht
Volgende stap – Maken van een Word sjabloon