Beveiliging online CRM software, hoe werkt dit precies?

Beveiliging online CRM software, hoe werkt dit precies?

Onderstaande video legt haarfijn uit hoe HTTPS (oftewel een beveiligde lijn) over het internet werkt. Online CRM van ABCrm werkt ook op deze manier, of u nu de gratis CRM  versie gebruikt of de betaalde CRM software.  In de eerste twee minuten wordt heel duidelijk uitgelegd hoe het versleutelen werkt, na de 2 minuten wordt het een stuk complexer. De eerste twee minuten zijn het zeker de moeite waard om te bekijken en de essentie te begrijpen.

Posted in Algemeen nieuws, Uncategorized

Office 365 en ABCrm

De koppeling tussen ABCrm en Microsoft office 365 is sinds deze maand volledig operationeel. Het is nu heel eenvoudig om alle e-mails en agenda items tussen de twee oplossingen te synchroniseren. Agenda items in Microsoft 365 ingevoerd komen automatisch naar voren in ABCrm en vice versa. Email kan ook gesynchroniseerd worden maar hierbij zijn een aantal extra opties. Zo kunt u ervoor kiezen om alleen bepaalde folders te synchroniseren of bijvoorbeeld alleen verstuurde danwel ontvangen email. Het opzetten van de koppeling is zeer eenvoudig. In het synchronisatiecentrum (onder beheer), selecteert u de optie MS 365 en vervolgens vult u de juiste login naam en wachtwoord in. Vervolgens kunt u aangeven wat gesynchroniseerd dient te worden.

 

 

 

..

 

 

Posted in Algemeen nieuws, Functionaliteit, Product nieuws

Gratis CRM software

De gratis online CRM optie van ABCrm is nu alweer iets langer dan een jaar geleden geïntroduceerd. Het uitgangspunt van deze gratis versie is altijd geweest dat organisaties kennis kunnen maken met ABCrm en op deze manier van de gratis CRM versie doorgroeien naar de betaalde versie. De gratis versie heeft de beschikking over alle CRM functionaliteiten maar er zit een maximum aan de in te voeren gegevens. Dit is een goed uitgangspunt want wanneer de gratis CRM versie intensief wordt gebruikt, is het waardevol en ook zinvol om ervoor te gaan betalen. Na een jaar blijkt dit ook het geval te zijn. We zien veel relaties beginnen in de gratis versie en na verloop van tijd switchen ze. Sommige gebruikers blijven in de gratis versie, maar die hebben dan ook niet zoveel gegevens ingevoerd en uiteindelijk zullen ook zij over moeten stappen (of stoppen). Een nadeel van de gratis versie is dat de gebruiker niet genoeg tijd en energie steekt in het inrichtten van de omgeving en het daadwerkelijk inpassen in het dagelijkse proces. Hierdoor blijft de CRM oplossing niet up to date en uiteindelijk niet gebruikt. Dit risico is groter bij een gratis CRM versie versus een betaalde versie.

Posted in Algemeen nieuws

Cloud CRM en het nieuwe werken, een perfect huwelijk?

Cloud CRM en het nieuwe werken zijn een beetje voor elkaar geboren. Het ‘het nieuwe werken’ als term is alweer een beetje oud aan het worden maar nog steeds als idee en werkwijze springlevend. Sterker nog, het nieuwe werken neemt nog steeds in populariteit toe en groepen zoals Het nieuwe werken op LinkedIn zijn zeer levendig en populair. eigenlijk doen steeds meer (kleine) bedrijven het, zonder zich bewust hiermee bezig te houden.

Vanuit ABCrm komen we de volgende situatie steeds vaker tegen:
Een professional begint een eigen bedrijf, meestal van huis uit. Hij zit veel bij de klant en wanneer dat niet het geval is, werkt hij thuis of op de plek waar het uitkomt. Gaandeweg ontmoet hij andere professionals en al snel werkt hij  (of zij natuurlijk) nauw samen met twee of drie anderen. Na verloop van tijd besluiten ze om een meer officiële samenwerking op te zetten (gezamenlijke website, propositie, uiting naar de markt) waarbij de onafhankelijkheid altijd wel gewaarborgd blijft (ieder blijft zijn eigen baas en op gelijkwaardige voet werkt men samen). In zo’n omgeving kan er alleen maar op de ‘nieuwe werken’ manier gewerkt worden. Dus veel zelf in te delen tijd (wat niet minder werken betekent!) en locatie. Om dit alles te faciliteren moeten de ondersteunende systemen ook flexibel, vanuit elke locatie bereikbaar, samenwerking ondersteunen en als tool ansich toegankelijk zijn. Hier zie je pas echt de kracht van de cloud oplossing naar voren komen. Denk hierbij aan oplossingen zoals onderstaande:

  • Gmail, vanuit elke plek bereikbaar en geen problemen wanneer je laptop crashed of gestolen wordt. En je kan gewoon mailen met je bedrijfs email adres, @abcrm.nl en niet @gmail.com (of @gmail.com namens @abcrm.nl)
  • Google Calendar, ook meteen beschikbaar op pda.
  • Google+ voor onderling snel berichten uit te wisselen (Chat) en een hang out (Video conference) op te zetten.
  • Dropbox, bestanden online én lokaal beschikbaar, 2Gig standaard gratis en reuze makkelijk om onderling bestanden uit te delen en beschikbaar te stellen zoals (klanten) documenten en documenten waaraan gezamenlijk gewerkt wordt.
  • Voipdiscount voor VOIP telefonie, zelfs op de ipad of andere mobiele omgevingen
  • Lastpass(.com), erg handig voor opslaan van wachtwoorden in de cloud via bv een Firefox plugin
  • ABCrm, voor relatiebeheer, eventueel projectmanagement en (administratieve) processen ondersteuning

 

ABCrm
Om met de laatste te beginnen, online CRM van ABCrm. De oplossing fungeert aan de eene kant als CRM oplossing, waar ik nu niet op inga, en aan de andere kant als lijm tussen de verschillende andere oplossingen. Zo kan er vanuit ABCrm meteen een nummer aangeklikt worden (aanroepen van VOIP) en het maken van een gespreksnotitie. Een email verstuurt en ontvangen via Gmail komt direct terecht in ABCrm evenzo voor gemaakte agenda afspraken. Een andere belangrijke koppeling is met dropbox, hierdoor worden de bijlages van een email op de juiste manier opgeslagen en voor iedereen beschikbaar gesteld (via een klantenmap).

Google producten
De Google producten zijn voor de meeste mensen bekend en zijn zeer populair. Wat veel mensen niet weten is dat je helemaal niet de betaalde versie van Google hoeft te gebruiken om optimaal gebruik te kunnen maken van deze oplossingen. Ok, meer opslagruimte is handig maar zaken zoals het koppelen met iphone of een ander mobiele oplossing, het versturen van mailtjes vanuit je eigen domeinnaam (dus voor mij michael@abcrm.nl) is allemaal mogelijk vanuit Gmail en Google Calendar. Je moet het alleen maar even instellen (op verzoek is hiervoor een handleiding beschikbaar).  


Dropbox

Dropbox, ook een echt juweeltje van een tool. 2 gig kosteloze opslagruimte en voor elk device (PC,Apple,Ipad etc etc) een offline toepassing. Dus je bestanden staan in de cloud maar toch gewoon offline beschikbaar. Daarnaast kan je met 1 klik van de muis een bestand of een hele map met iemand(en) delen. Dropbox is enorm populair aan het worden wat nog een voordeel heeft, als je tijdelijk met iemand iets wilt delen en je typt zijn email adres in dropbox, grote kans dat hij bestaat en je kan direct een gedeelde map opzetten. De manier waarop dropbox populair is geworden, is reuze knap bedacht. Elke keer als je iemand uitnodigt, krijg je 250mb opslagruimte gratis (en die andere persoon ook), heel slim. Dus mocht het zo zijn dat je nog geen dropbox account hebt, stuur mij een mailtje en ik nodig je uit ; ).

Voipdiscount
Voipdiscount is een van origine duitse oplossing. Ik werk er al 5 jaar mee en heb de kwaliteit en betrouwbaarheid zien groeien tot wat het nu is: Een goede en goedekope VOIP oplossing. Bellen naar vaste lijnen, over praktisch de hele wereld, is gratis! Alleen naar mobiel kost rond de 17 ct, dit is waar ze aan verdienen. De oplossing is no nonsense, dus geen uitgebreide zaken zoals een voicecentrale, doorschakel zaken of een hele centrale die je kan inrichtten. Cliënt installeren, eventueel een nummer aanvragen en   draaien , intoetsen , klikken (op het nummer in ABCrm) maar.

Er zullen nog veel meer mooie en goede oplossingen zijn, maar dit zijn de oplossingen waarmee ik dagelijks te maken heb en die ik veel tegenkom bij onze klanten. Andere mooie oplossingen, zie ik graag terug bij de opmerkingen.

Michael Huisintveld

Ps de Cloud paraplu op de foto is ontworpen door Joonsoo Kim

Tagged with:
Posted in Algemeen CRM nieuws

Actielijsten groot succes

Begin December heeft ABCrm een nieuwe functionlaiteit geïntroduceerd: Actie tabs/lijsten. Kort gezegd kan de gebruiker doormiddel van tabs (lijstjes) acties indelen. Voorbeelden zijn (tijdelijke) bellijsten, hoge prio acties, monitoring van gedelegeerde acties etc. Deze aanpassing bleek een groot succes te zijn en al door veel klanten in gebruik genomen.

 

The next big thing

In de loop van februari zullen we stapel acties (basic workflow) introduceren. Met stapel acties kunt u gemakkelijk een aantal acties aangeven die in een keer ingepland moeten worden of automatisch opgestart moeten worden (wanneer de voorafgaande afgehandeld is). Dit is uitermate handig voor bedrijfsmatige processen met veel stappen of bijvoorbeeld lead opvolging. De acties kunnen aan verschillende personen toegewezen worden (ook externe personen, deze krijgen een email) en kunnen ook een doorlooptijd meekrijgen. In de volgende nieuwsbrief hoort u hier meer over

Kijk hier voor meer informatie over acties en een video over hoe actie(lijsten ) in de praktijk gebruikt worden.

Tagged with:
Posted in Functionaliteit

Google+ geen keuze maar een noodzaak

Google+, Google’s antwoord op facebook heeft weer een volgende stap gemaakt in het integreren van google+ profielen in hun zoekmachine. Vanaf nu kijkt Google ook naar al je relaties binnen Google+ en neemt dit mee in de zoekresultaten. Zo zou je foto’s kunnen vinden van vrienden in je Google+ profiel of bijvoorbeeld aanbevelingen. Zie ook schermvoorbeeld hieronder en video helemaal onderaan deze post.

Waarom zet Google zo sterk in op Google+

In het kort komt het erop neer dat Google (en vele anderen) denkt dat het zoeken naar zaken op het internet gaat verschuiven van het klassieke zoeken naar het meer raadplegen en bekijken van product/dienst ervaringen van (verre) kennissen en vrienden.

Als je dit als uitgangspunt neemt, weet je dat Google alles zal doen om Google+ succesvol te laten zijn, of dat nu 1 jaar of 5 jaar duurt. Ten tweede zal Google zijn sterkste troeven hierbij gaan inzetten. Dus volledige integratie met producten zoals google mail en google wallet maar dus ook met Google zijn zoekmachine. Ik verwacht hierbij dat Google stapje voor stapje bedrijven met een Google+ account steeds beter vindbaar gaat maken (lees hogere positie bij zoek resultaten).  Uiteindelijk zal het noodzakelijk zijn, voor een goede vindbaarheid, om een levendig en uitgebreid Google+ account te hebben.

In dit licht is het goed om de stappen van Google in de gaten te houden en optijd te gaan denken én werken aan een Google+ strategie. Het hoeft niet per direct maar ik denk dat je dit jaar toch echt wel de eerste stappen moet zetten voor zowel grote als kleine organisaties.

ABCrm en Google+

Het is nu al mogelijk om Google+ accounts op te slaan binnen ABCrm. Zodra Google+ zijn API’s vrijgeeft (hiermee kunnen we verbinden met Google+), zullen we verder gaan en het bijvoorbeeld mogelijk maken om bij een relatie te zien wat zijn laatste berichten waren op Google+. Ook kan er gedacht worden aan meldingen van je bedrijf op het Google+ netwerk door een relatie.  Op deze manier wordt er een nog vollediger online CRM dossier opgebouwd.

Tagged with: ,
Posted in Social Media

Wie is Cordes Travel?

Cordes Travel verzorgt georganiseerde hengelsport reizen naar Ijsland. Doordat Cordes travel veel nieuwe klanten viavia krijgen, is het cruciaal om een goed klantencontact te hebben en te onderhouden. Hieronder valt het makkelijk versturen van een email(ing) en duidelijk groepen kunnen vastleggen waarmee gecommuniceerd wordt. Belangrijkste onderdeel van ABCrm was voor Raffie (mede eigenaar Cordes Travel) dat ABCrm een online CRM systeem  is en het kunnen bijhouden van acties en bijvoorbeeld terugbel activiteiten. Hierdoor kan elke vraag snel en adequaat opgevolgt worden,ook vanuit het buitenland, zonder dat er zaken vergeten worden of de klant onnodig lang moet wachten. Hiervoor is ABCrm perfect geschikt, aldus Raffie.

Posted in 1-5 gebruikers, Reisbureau

Online CRM cloud computing: een duidelijk infographic

CRM software in de cloud, online, ASP of SaaS. Door de jaren heen is er steeds meer aandacht voor het aanbieden van oplossingen online oftewel in de cloud. ICT oplosser CSC heeft een onderzoek uit laten voeren naar wat de effecten hiervan zijn en dit in een mooie infographic laten zetten.

 

 

Posted in Algemeen CRM nieuws

Online CRM betekent ook echt online en overal bereikbaar, nu ook in het Duits!

Vandaag is er een nieuwe taal toegevoegd aan de taal bibliotheek van ABCrm. U kunt nu kiezen uit Nederlands, Engels, Pools en Duits. Er komen steeds meer gebruikers in het buitenland van ABCrm met de daarbij horende verzoeken om uitbreiding van de talen. Doordat ABCrm vanaf het begin al rekening heeft gehouden met het gebruik van meerdere talen (een logisch gevolg van een online CRM systeem), is dit niet een heel moeilijk verzoek. Mocht u ABCrm interessant vinden maar een taal missen, laat het ons weten en we kunnen kijken naar het toevoegen van deze taal. Op deze manier kunnen we ons CRM software in steeds meer talen aanbieden.

Posted in Algemeen nieuws

ABCrm is Semi-finalist van CRM idol 2011

Sinds de lente van 2011 doet ABCrm mee aan een CRM competitie genaamd CRM idols. Doel van deze competitie is het vergelijken van CRM leveranciers wereldwijd, door gerenommeerde CRM experts. ABCrm is medio september beoordeeld door Paul  Greenberg, Silvana Buljan,Mark Tamis en Laurence Buchanan. Alle vier hebben ze een bewezen track record in CRM op internationaal niveau. De presentatie duurde een uur en er werd vooral gekeken naar de oplossing in combinatie met het bedrijf erachter.

De jury was onder de indruk van het product, maar ook de manier van presenteren en de passie die bij het bedrijf leeft werd als zeer positief ervaren. Het enige aandachtspunt van de jury is een uitrol naar het buitenland met een engelstalig versie, dit voornamelijk voor een verdere groei. De beoordeling was dermate goed dat ABCrm tot de laatste 7 overgebleven CRM leveranciers is doorgedrongen waarbij in de komende maand een definitieve winnaar gekozen wordt. Dit zal gebeuren d.m.v. een 1 uur durend interview en door het maken van een 5 minuten durende video. Deze zal bekeken worden door meer dan 25 professionals en door het publiek. Deze kunnen ook stemmen op de video.

Kijk hier voor de review

Tagged with: ,
Posted in Algemeen nieuws