Na Dropbox en SkyDrive kunt u nu ook Google Drive in combinatie met de online CRM software van ABCrm gebruiken.

Het werkt eenvoudig. Zodra de koppeling is gelegd, kunt u bestanden die u in ABCrm opslaat via Google Drive benaderen en viceversa. ABCrm maakt automatisch de relatie mappen aan en u heeft dus vanuit beide kanten toegang tot de gegevens. Zo heeft u vanaf elke plek direct toegang tot al uw bestanden, e-mail bijlagen, facturen, offertes etc. U stelt de koppeling als volgt in:

  1. Maak een gmail account aan op www.gmail.com
  2. Maak een Google Drive aan op drive.googledrive.com
  3. Zodra u dit heeft gedaan, wordt Google Drive geopend.
  4. Maak een nieuwe map aan via de rode knop [Maken] en geef deze map uw bedrijfsnaam
  5. Door vervolgens met de rechtermuisknop op de map te klikken, kunt u de map delen. Deel de map met abcrmsoftware@gmail.com.
  6. Zodra ABCrm het verzoek krijgt, zal de koppeling gelegd worden. Vanaf dat moment kunt u in zowel Google Drive als in ABCrm bestanden benaderen en wijzigen.
  7. In het linkermenu van Google Drive staat ook de optie om Google Drive lokaal te installeren, er wordt dan een folder lokaal op uw PC aangemaakt die gesynchroniseerd wordt met Google Drive (en dus weer ABCrm)
  8. ABCrm kan tevens met uw Google agenda, e-mail en contacten gesynchroniseerd worden.

 

.